woensdag 3 juli 2013

I van Inspirational Speaker

Nou heb ik tot redelijk recentelijk les gegeven aan studenten en MBA-ers van allerlei leeftijden en achtergronden. En dat was voor een aantal van hen misschien best inspirerend. Maar officieel je opwachting maken als Inspirational Speaker, dat is toch weer andere koek… Maar het staat er echt, in het programma van de International ESN (Erasmus Students Network) Career Conference.



Grappig bijverschijnsel van de aantrekkingskracht van Van Hulley. Want het verhaal vertellen blijft ontzettend leuk, ook al is de insteek telkens weer anders. De ESN-ers heb ik getrakteerd op een handleiding voor het optimaal gebruik van kruiwagens (wheelbarrows dus). Wie denkt dat hij of zij er vooral zonder kruiwagens moet kunnen komen, begrijpt niets van het huidige tijdsgewricht. Wij moeten elkaar juist overal heen kruien. Ons realiseren dat het allemaal-helemaal-alleen-doen letterlijk nergens (naar) toe leidt. Net zo min als het opbouwen van een CV met dingen die je alleen voor datzelfde CV doet. Niet doen. Ben je straks doodongelukkig in een op CV-papier (waar lijkt dat op) prachtige baan.

Zonder kruiwagens was ik niet waar ik nu ben. Een duwtje in de rug kan je juist dat zetje in de goeie richting geven. Je net even wat vaart geven. Of energie. Zoals ik dat een paar weken geleden kreeg van Aqil Radjab. Kwam langs in het atelier om een filmpje (klikken!) te maken. Blijmakende chaos in de tent. Geen boxershort kwam af die dag, behalve die van hem. Als bedrijfskundige een waardeloze dag. Als Jolijn van Van Hulley een topdag.
(foto 4)
- O ja, hoe ik Aqil ken?
Via Antje.
- Antje?
Ja, die vulde een forum voor een D66 bijeenkomst, zaten we beide in.
- O

Tja, over kruiwagens gesproken dus. Antje, ook bekend van Wagner Group www.wagnergroup.nl en vooral van MBA sport, www.sportmanagementinstitute.nl.
En daar was ik dan weer docent.

Ik hoop een inspirerende.


Hele fijne vakantie allemaal, ook namens 007, wat ziet ie er lekker uit, niet?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten